Duyuru Tarihi: 9.8.2008

T.E.B. tarafından bugün (09.08.2008) gün boyu teb@teb.org.tr adresine gelen elektronik postalar takip edilmiş ve üyelerimiz tarafından iletilen sorunların çözümüne yönelik cevaplarımız tek tek gönderilmiştir.

Üyelerimiz tarafından sıkça sorulan sorulardan;

· 07.08.2008 akşamı Raporlu reçetelerin düzeltilmesi sırasında ilaç adetlerinin düşmesi ardından yanlışlıkla kaydedilenlerle ilgili olarak, reçetelerin aynı ekrandan tekrar çağrılarak silinip, normal reçete ekranından eski tarihi ile tekrar girilebileceği,

· Düzeltme yapılan reçetelerde karne numarası istenmesi ile ilgili olarak, çağrılan reçetelerin sisteme yeniden kayıt edilmesi sırasında ekranın sağ üst köşesinde çıkan karne numarasının, reçete üzerinde işlem yapılırken kullanılması gerektiği,

Konuları tarafımızca cevaplanmıştır.

Temmuz ayında sözleşmesi olup daha sonra fesih eden özel sağlık kuruluşlarında yazılmış reçetelerin düzeltme işleminde karşılaşılan sorunlar Kuruma iletilerek çözümlenmiştir.

Bu genel sorular dışında, reçete bilgileriyle birlikte iletilen özel sorunlar, Sosyal Güvenlik Kurumu Yazılım Geliştirme ve Sistem Daire Başkanlığı yetkililerine ulaştırılmış olup, iletilen sorunlarla ilgili olarak Kurum yetkililerince tek tek gerekli işlemin yapıldığı bilgisi alınmıştır.

Provizyon sisteminde yaşanan aksaklıklardan kaynaklanan sorunların büyük oranda giderilmiş olmasından dolayı üyelerimizce çok sayıda reçetenin düzeltme işlemi tamamlanmıştır.

Provizyon sistemi 6.6 versiyonunun kullanıma girdiği 07.08.2008 tarihten itibaren reçetelerinde düzeltme işlemi yapmayan üyelerimiz, bu işlemi bugün ve 10.08.2008 Pazar günü de tüm gün yapabileceklerdir. Hafta içi ise sadece 18.00 – 08.00 saatleri arasında düzeltme işlemleri yapılabilecektir.

Sistemdeki sorunların çok büyük oranda halledildiği gerek kurum, gerekse meslektaşlarımızca bildirilmekle birlikte, zaman zaman bazı ilaçların ya da reçetelerin ödenmeyeceğine ait uyarılar alınması olasıdır. Yeni yapılan düzenleme ile bu gibi durumda sistem tarafından eski kayıt korunmaktadır ve ödenmez uyarısı alınan ilacın bulunduğu reçete sistemde eski haliyle durmaktadır. Bu tip sorunu olan reçeteler ile ilgili teb@teb.org.tr adresine bilgi verilmeli ve ilerleyen saatlerde yeniden çağırılarak düzelt işlemi yapılmalıdır