Duyuru Tarihi: 4.1.2016

 

Bilindiği üzere Sosyal Güvenlik Kurumu’nun resmi web sayfası www.sgk.gov.tr adresinde yayınlanan 11 Kasım 2015 tarihli 1.duyuruda hekimler tarafından “SGK KURUMSAL HEKİM ŞİFRESİ” alınarak devam eden e-reçete uygulamasında 01.01.2016 tarihinde “Güvenlikli Elektronik İmza” düzenlemesine zorunlu olarak geçileceği belirtilmiş;

22 Aralık 2015 tarihinde yayınlanan ikinci duyuruda ise;

SGK Kurumsal Hekim Şifresiyle devam eden E-reçete işlemlerinde 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren “Güvenli Elektronik İmza” uygulamasına zorunlu olarak geçileceği ve herhangi bir ertelemenin söz konusu olmayacağı, ancak hekimin güvenli elektronik imzasını henüz temin edememiş olması ya da zaman içerisinde yenileme/zayi/arıza vb. durumlar göz önünde bulundurularak hekimlere sınırlı süreyle SGK Kurumsal Hekim Şifresiyle işlem yapabilme imkanı sağlanacağı (1 Ocak 2016 tarihi resmi tatil olması sebebiyle uygulama 5 Ocak 2016 (Salı günü) tarihinden itibaren başlatılacaktır.);

E-reçete işlemlerinde aksamaya sebebiyet vermemek adına, uygulamanın başlayacağı tarihte gerekli teknik imkana sahip olmayacak hekimler için; Medula Hastane Uygulamasının "Tanımlamalar" menüsü altındaki "Doktor Kayıt" kısmından doktor kaydı sorgulanıp, doktor detay ekranındaki "Elektronik İmza Geçici Kapama" linkinden gerekli bilgileri girilerek doktorun sınırlı süreyle SGK Kurumsal Hekim Şifresiyle işlem yapmaya devam etmesi sağlanacağı;

İlk yetkinin 22.Aralık.2015 tarihinden itibaren 2. ve 3. basamak sağlık hizmet sunucularında (özel, kamu, üniversite dahil) “Sağlık Tesis Yöneticisi“ yetkisine sahip kullanıcı tarafından, Aile Hekimliklerinde ise İl Halk Sağlığı Müdürlüklerince verilebileceği; daha sonraki talepler ile SGK Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerince karşılanacağı;

Yetki süresinin maksimum 3 ay olarak tanımlanacağı ve süre bitiminde (yeniden yetki alınmaması durumunda) hekimin sadece elektronik imza ile işlem yapabileceği;

SGK Kurumsal Hekim Şifresiyle işlem yapabilme yetkisi alan hekimin güvenli elektronik imzası ile işleme başlaması durumunda, almış olduğu Kurumsal Hekim Şifresiyle işlem yapabilme yetkisi (yeniden bir başvuruya ihtiyaç olmaksızın) iptal edileceği; bu aşamadan sonra hekimin sadece elektronik imzalı metodlar üzerinden işlem yapmaya devam edebileceği belirtilmektedir.

Konu hakkında Kurum yetkilileri ile yapılan şifahi görüşmelerde; yukarıdaki duyuruda da belirtildiği üzere uygulamanın başlayacağı tarihte (05.01.2016) gerekli teknik imkana sahip olmayacak hekimler için e-imza zorunluluğu uygulamasına geçiş için 3 aylık süre verildiği ve süre bitiminde hekimlerin sadece elektronik imza ile işlem yapabileceği belirtilmiş olup; bu süre içerisinde e-imza ile imzalanmamış, SUT hükümlerine uygun yazılan reçetelerin de eczanelerce karşılanabileceği belirtilmiştir.

Tüm meslektaşlarımızın bilgisine sunarız.