ECZANE VITRINLERINDE “ILAÇLA ILGILI PROMOSYON VE REKLAMA DAYALI IFADELERIN” YER ALMAMASI GEREKTIĞI HAKKINDA

 

BÖLGE ECZACI ODASI
YÖNETİM KURULU BAŞKANLIĞI’NA

Konu: Eczane vitrinlerinde “ilaçla ilgili promosyon ve reklama dayalı ifadelerin” yer almaması gerektiği hakkında.

Birliğimize T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu’ndan gelen 28.11.2012 tarih ve 112208 sayılı yazıda, “Kuruma ulaşan şikayetler ve yerinde yapılan denetimlerde saptandığı üzere, eczane vitrinlerinde ilaçla ilgili promosyon ve reklama dayalı ifadelerin yer aldığı, Eczacıların, eczacılık hizmetlerini yürütürken mesleki etik ilkelere uygun davranması gerektiğinden diğer eczaneler aleyhine rekabeti bozucu yöndeki ilaçta promosyon ve reklama dayalı uygulamaların, mevzuata uygunsuzlukla birlikte, mesleki açıdan da etik olmayan yönüyle titizlikle dikkat edilmesi gereken bir konu olduğu, bu tür uygulamaların 1262 sayılı İspençiyari ve Tıbbi Müstahzarlar Kanunu’nun 13 üncü maddesinde düzenlenen, ilaçları övme, reklamını yapma ve bunlara sahip olmadıkları özellikler atfetme yasağına aykırılık teşkil ettiği” belirtilmektedir.

Bilindiği gibi başta 1262 sayılı Yasa olmak üzere 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun, Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü ve Beşerî Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri ilaçla ilgili promosyon ve reklam yapılmasını yasaklamaktadır.

Bir örneği ek’te yer alan yazıda, eczane vitrinlerinde ilaçla ilgili promosyon ve reklama dayalı ifadelere yer veren eczacıların uygulamalarını derhal sonlandırmaları gerektiği, bu şekilde faaliyet gösteren eczacılar hakkında 6197 ve 1262 sayılı Kanunlar kapsamında yer alan ve deontoloji kurallarına aykırı olan fiilleri için bağlı bulundukları İl Sağlık Müdürlüklerince işlem yapılacağı bildirilmektedir. bildirilmektedir.

Bilgilerinizi ve konunun tüm üyelerinize duyurulmasını saygılarımla rica ederim.

Uzm.Ecz.Harun KIZILAY
Genel Sekreter


TİTCK'dan gelen yazı için tıklayınız.

 

Makale Tarihi: 6.12.2012
Görüntülenme: 1231