REÇETE GİRİŞLERİNİN DÜZELTİLMESİ HAKKINDA DUYURU



Sosyal Güvenlik Kurumu Yazılım Geliştirme ve Sistem Daire Başkanlığı ile yapılan görüşme sonucunda, 07.08.2008 Perşembe günü açılan reçete düzeltme işlemi ekranı ile ilgili yaşanan aksaklıkların giderildiği ve bugün (08.08.2008) saat 20.00 itibariyle  A ve B grubu reçeteler için reçete düzeltme işlemlerinin yapılabileceği bilgisi alınmıştır.

Ancak, üyelerimizin, 07.08.2008 tarihi öncesi döneme ait olan, SGK (Emekli Sandığı, Bağ-Kur ve SSK) reçetelerinde düzeltme işlem yapması  gerekmektedir. Yeşil kart ve konsolide bütçeye tabi kurumlara ait reçeteler üzerinde herhangi bir düzeltme işlemi yapılmayacaktır.

Reçete düzeltme uygulamaları ile ilgili olarak, 07.08.2008 tarihinde raporlu reçetelerde yaşanan aksaklıklar, Sosyal Güvenlik Kurumu Yazılım Geliştirme ve Sistem Daire Başkanlığı tarafından giderilmiştir.

Bu sorunlar ile ilgili olarak Yazılım Geliştirme ve Sistem Daire Başkanlığı tarafından verilen bilgiler şu şekildedir:

RAPORLU REÇETELER İLE İLGİLİ SORUNLAR;

A grubu reçetelerde, yaşanan

-          Sistemin raporu görmemesi nedeniyle  “4 kalem ilaçtan fazlası ödenmez” şeklinde uyarı çıkması;

-          Sistemin ilaç adedini düşürmesi

-          Sistemde reçeteye ait kaydın bulunamaması sorunları giderilmiş olup;

-          Sistemin ilaç adedini düşürdüğü, kayıt bulamadığı için işlem yapılamadığı gibi durumların yaşandığı reçeteler; aynı ekrandan çağrılarak silinip, normal reçete ekranından eski tarihi ile tekrar girilebilecektir. (30 günlük engelleme bu durumdaki reçetelerde söz konusu olmayacaktır) Bu reçeteler eczanenin Ağustos ayı icmalinde yer alacaktır.

KARNE NO İSTENMESİ

 

07.08.2008 tarihinde yapılan uygulamada, sistem T.C kimlik no ile girilen ve karne numarası bulunmayan reçeteler için karne no. su istemekteydi. Bugün itibariyle, çağrılan reçetelerin sisteme yeniden kayıt edilmesi sırasında ekranda bir karne numarası gözükecek ve reçete üzerinde işlem yapılırken bu karne numarası kullanılacaktır.

İLAÇ ÖDENMEZ UYARISI

Bu sorun büyük oranda halledilmiş olmakla birlikte, sistemden  ilacın ödenmeyeceğine ilişkin uyarı gelmesi sorunu nadirde olsa hala ihtimal dahilindedir. (İlaca ait muadil ilaç tablosundan verilmiş yeni reçete bulunması nedeniyle) Ancak bu durumda sistem tarafından eski kayıt korunmaktadır ve ödenmez uyarısı alınan ilacın bulunduğu reçete sistemde eski haliyle durmaktadır. Bu tip sorunu olan reçeteler ilerleyen saatlerde yeniden çağırılarak düzelt işlem yapılabilir ya da mevcut haliyle bırakılabilir.

Yukarıda belirtilen hatalardan biri nedeniyle, sisteme yeniden girişi yapılan bir reçetede, sistemin reçeteyi veya reçete içeriğindeki bir ilacı/ilaçları ödememesi durumunda, konunun [email protected]

Makale Tarihi: 8.08.2008
Görüntülenme: 1093